maanantai 2. marraskuuta 2009

Full Moon Party @ Trellis Bay, Beef Island

Etukäteen tarkasti suunniteltu etappimme oli Trellis Bayn Full Moon Party täyden kuun aikaan. Trellis Bayssa kävimme jo aiemmin korjauttamassa mastovaloa. Lahti näytti olevan täynnä veneitä jo hieman keskipäivän jälkeen, joten jouduimme kiertelemään hieman, ennen kuin löysimme vapaan poijun. Olimmekin paikalla lähes viime hetkellä, sillä meidän jälkeemme tulleet veneet joutuivat kiertelemään turhaan ja menemään hieman kauemmas poijuun, tai ehkä palaamaan jopa Marina Cayhin asti. Trellis Bayssa oli ruoka/matkamuisto/viinikauppa, ja useita superkalliitta käsityökauppoja, joissa myytiin nimenomaan saarella tehtyjä esineitä huikeisiin hintoihin. Rannan ravintoloissa tehtiin valmisteluja iltaa varten, jolloin suurten rautapallojen sisällä olevat puut sytytettiin veteen ja rantaan niin kuin juhannuskokot meillä, ja rautapallojen kylkeen kaiverretut kuvat heräsivät henkiin.

Söimme ensin buffetissa varmaan sen viittä erilaista lihaa, ja menimme sitten kauemmas samalla rannalla olevaan De Loose Mongoose – rantabaariin nautiskelemaan muutaman Bushwackerin.

Vihdoin näimme kuitenkin tulien syttyneen rantaankin, ja rannassa heilui samalla joukko tanssijoita korkeiden puujalkojen päällä, joten lähdimme takaisin päänäyttämölle. Tanssijat esittivät hurjia tansseja ja temppuja. Tapahtumassa oli eniten ihmisiä, mitä olin koko aikana nähnyt missään saarella, mutta silti mihinkään ei tarvinnut jonottaa sen suuremmin.

Suuntasimme puolen yön jälkeen takaisin veneelle, nauttimaan vielä omia eväitä ja sitten nukkumaan. Kaiken erakoitumisen jälkeen pippaloista jäi päälle hyvä fiilis, mutta silti oma rauhakin oli arvokasta.